بیا تو ج‍‍‍ـــوان،اسرارموفقیت،ازدواج
 
لینک های ویژه
لینک های ویژه
تست روانشناسی
ازدواج
مطالب جالب
ابراز احساسات یک ببر
تصویر شگفت انگیز ( حتما ببین )
تبلیغات اتوبوسی+عکس
پورشه پانرما علی دایی+عکس
تصاویـر عـاشقـانـه و رومـانتیـک
آموزش درست کردن سبزه عید نوروز
دکوراسیون منزل
مراحل درس خواندن+عکس
مطالب مفید خانه داری
برترین های وسایل الکترونیکی سال 2012
پراید سال
معرفی بزرگ ترین کارفرمایان در جهان
ویلایی در ایران که شبیه کاخ سفید است!
چک کردن تناسب وزن با قدتان
معرفی آرم خودرو ها و معانی آنها
10 نابغه برتر جهان را بشناسید
اسم شما به ژاپنی یعنی چه؟
اصول طلایی ست کردن لباس و نحوه انتخاب آن
خانواده ای که عکس خودشان را در اینترنت پخش کردند!! +18
خواص ازدواج برای دختر خانم ها!!+طنز
آب بازی دختران و پسران در پارک
نکته های جالب وخواندنی
قانـــون دانــــه
دوست دارم (I LOVE YOU)
ایرانیها در بهشت و جهنم
سنجابی که عکس خانوادگی را خراب کرد
بتکار جالب یک شهروند برای تحریم ایران خودرو
عکس فوق العاده زیبا از نزدیکترین نمای چشم انسان
تخت جمشید در میان شهرهای شگفتانگیز دنیا
ساختمان های عجیب در جهان
فلش جالب دیدنی
چند تمرین برای تقویت حافظه
چه چیزی فصلها را می سازد؟
روش تزئین اتاق کودک
عکس از نزدیکترین نمای چشم انسان
چند SMS جالب
اشعار طنز -حتما بخوانید
یه چیز خنده دار
زیباترین دختربچه سال از نظر گوگل
تبلیغات قدیمی و خاطره انگیز2
تبلیغات قدیمی و خاطره انگیز1
پل دو بعدی
چرا باید به ایران افتخار کنیم ؟
دانستنیهای بمب اتم
حجرالاسود چیست؟
ثانیه ها
کدام درست است
.
.
.

استفتائات مقام معظم رهبری

 گاهى مشاهده مى شود نوشته هایى که متضمن معجزات امام رضا علیه السلام هستند با قرار دادن آنها بین صفحه هاى کتابهاى زیارت که در زیارتگاهها و مساجد وجود دارند، در بین مردم توزیع مى شوند و ناشر آنها هم در زیر آنها نوشته است که هر کس آن معجزه ها را بخواند واجب است آنها را به تعداد خاص بنویسد و در بین مردم توزیع کند تا به حاجت خود برسد، آیا این مطلب صحیح است؟ و آیا بر کسى که آنها را مى خواند، واجب است که به درخواست ناشر عمل نماید؟ ج:از نظر شرعى دلیلى بر اعتبار این امور وجود ندارد و کسى هم که آنها را مى خواند ملزم به عمل به درخواست ناشر مبنى بر نوشتن آنها نیست.

س 1432: آیا پرداخت و دریافت پول در قبال نوشتن دعا جایز است؟
ج:دریافت یا پرداخت مبلغى به عنوان اجرت نوشتن دعاهاى وارده اشکال ندارد.

س 1433: دعاهایى که نویسندگان آنها ادعا مى کنند که در کتابهاى قدیمى دعا نقل شده اند، چه حکمى دارند؟ و آیا این ادعیه از نظر شرعى معتبر هستند؟ مراجعه به آنها چه حکمى دارد؟
ج:اگر دعاها از ائمه اطهار آ«علیهم السلامآ» نقل و روایت شده باشند و یا مضامین آنها حق باشد،تبرظ‘ک جستن به آنها اشکال ندارد. همانگونه که تبرظ‘ک جستن به دعاهاى مشکوک به این امید که از معصوم آ«علیه السلامآ» باشند، اشکال ندارد.

س 1434: آیا عمل به استخاره واجب است؟
ج:الزام شرعى در عمل به استخاره وجود ندارد ولى بهتر است بر خلاف آن عمل نشود.

س 1435: بنابر آنچه گفته مى شود که در کارهاى خیر نیازى به استخاره نیست. آیا در مورد کیفیت انجام آنها و یا در مورد مشکلات پیش بینى نشده اى که در خلال انجام آنها ممکن است پیش بیاید، استخاره جایز است؟ و آیا استخاره راهى براى شناخت غیب محسوب مى شود یا اینکه فقط خدا از آن آگاه است؟
ج:استخاره براى رفع حیرت و تردید در انجام کارهاى مباح است ، اعم از اینکه تردید در اصل عمل باشد یا در چگونگى انجام آن .بنابر این در کارهاى خیر که در آنها حیرت وجود ندارد، استخاره لازم نیست و همچنین استخاره براى آگاهى از آینده شخص یا عمل نمى باشد.

س 1436: آیا در مواردى مثل تقاضاى طلاق یا عدم آن استخاره با قرآن صحیح است؟ و در صورتى که شخصى استخاره کند ولى طبق آن عمل نکند، حکم چیست؟
ج:جواز استخاره با قرآن یا تسبیح اختصاص به مورد خاصى ندارد، بلکه در هر امر مباحى که شخص راجع به آن تردید و حیرت داشته باشد بطورى که قادر بر اتخاذ تصمیم نباشد، مى توان استخاره گرفت و از نظر شرعى عمل به استخاره واجب نیست هر چند بهتر است انسان با آن مخالفت نکند.

س 1437: آیا استخاره با تسبیح یا قرآن درمسائل سرنوشت ساز مانند ازدواج جایز است؟
ج:شایسته است انسان در امورى که مى خواهد راجع به آنها تصمیم بگیرد، ابتدا تأمل و دقت کند و یا با افراد با تجربه و مورد اطمینان مشورت نماید و در صورتى که با این کارها تحیظ‘ر او برطرف نشد، مى تواند استخاره کند.

س 1438: آیا چند بار استخاره براى یک کار صحیح است؟
ج:چون استخاره براى رفع حیرت است، بنابر این بعد از برطرف شدن حیرت با استخاره اول ، تکرار آن معنى ندارد مگر آنکه موضوع تغییر کند.

س 1439: گاهى مشاهده مى شود نوشته هایى که متضمظ‘ن معجزات امام رضا آ«علیه السلامآ» هستند با قرار دادن آنها بین صفحه هاى کتابهاى زیارت که در زیارتگاهها و مساجد وجود دارند، در بین مردم توزیع مى شوند و ناشر آنها هم در زیر آنها نوشته است که هر کس آن معجزه ها را بخواند واجب است آنها را به تعداد خاص بنویسد و در بین مردم توزیع کند تا به حاجت خود برسد، آیا این مطلب صحیح است؟ و آیا بر کسى که آنها را مى خواند، واجب است که به درخواست ناشر عمل نماید؟
ج:از نظر شرعى دلیلى بر اعتبار این امور وجود ندارد و کسى هم که آنها را مى خواند ملزم به عمل به درخواست ناشر مبنى بر نوشتن آنها نیست.
تبیانت


[ دوشنبه 86/5/22 ] [ 11:8 عصر ] [ مهدی ] [ دلنوشته () ]
.: Weblog Themes By farshadpour@usa.com :.

درباره وبلاگ

از اینکه در کنارم هستی بسیار شادم ، بودنت به من کمک میکند که دریابم دنیا چقدر زیباست.
روانشناسی
دانستنیهای پزشکی
10 ماده غذایی برای تقویت هوش
ورزشی برای تقویت مغزولاغری
بهترین رژیم غذایی برای پوست شما
غذاهایی که نباید با هم خورده شوند
دانستنی جالب درمورد محدودیت های بدن ما
15 خوراکی افزایش دهنده طول عمر
تصاویر متحرک از ورزش های مناسب صبحگاهی
علت خونریزی مکرر بینی
8 مادهی مغذی برای خوش اندامی
شادابی پوست با عسل
چهار نکته در مورد دندانها
تغذیه در سرما خوردگی
تغذیه در دوران شیردهی
نکاتی درباره طبخ غذا
دشمنان پوست
بیماری MS ، بیماری سیستم اعصاب مرکزی
12 روش ساده براى تقویت مغز
تأثیر اعجاب انگیز انجیر و زیتون در بدن
ترتیب حرکات ورزشی
6 نوع غذا برای حفظ جوانی
استخوان‌ها به چه نیاز دارند؟
عسل معجزه علم تغذیه
آیا شما هم نفخ شکم دارید
خواص غذایی و سلامتی کاهو
5 راه براى از بین بردن خستگى
تأثیر مثبت برخی ورزشها بر رشد استخوان
پنج توصیه غذایی برای افزایش هوش
نفس کشیدن را یاد بگیرید
پوستی سالم برای همه
با کمردرد خداحافظی کنیم
10 ماده غذایی مناسب
خودسرانه به کسی دارو ندهید
تغذیه مناسب؛ کلید زیبایی موها
.
.
.
.
.